Tot ce trebuie sa stii despre Analiza de Risc si de ce ai nevoie de ea

Primul lucru cu care vă veți confrunta în contractarea unei firme pentru a vă asigura securitatea la locul de afacere este analiza de risc. Iar în caz că aceasta nu era o noutate, analiza de risc a devenit obligatorie în 2018, prin H.G. 301/2012, altfel, riscați să primiți amendă.

 

 

 Ce este analiza de risc vă întrebați?

Aceasta reprezintă un raport necesar la instituirea măsurii de pază cu personal uman și instalarea sistemului de alarmare la obiectivul dumneavoastră. Acesta identifică riscurile de securitate printr-o evaluare profesionistă și realistă:

  • se vor identifica amenințările la adresa organizației, focusul fiind asupra potențialului de pierdere, perturbare sau întrerupere a activelor și proceselor critice
  • se va determina probabilitatea ca aceste amenințări să devină realitate și frecvența la care pot apărea
  • se vor identifica vulnerabilitățile la care este expusă organizația.

Mai pe scurt, analiza de risc vă permite

  • protecția personalului, a bunurilor și valorilor organizației
  • avizarea planului de pază
  • stabilirea măsurilor de pază prin personal specializat și sisteme tehnice de securitate
  • avizarea proiectului sistemului de securitate
  • să puneți în balanță costurile cu pierderea unui activ cu costurile implementării măsurilor de contracarare a acestor amenințări
  • să obtați pentru cele mai bune soluții de securitate pentru organizația dumneavoastră, astfel evitați alte cheltuieli pe viitor în acest sens

 

Ce zice LEGEA?

Conform legii, analiza de risc este obligatorie pentru toate societățile comerciale, care dețin bunuri și valori și sunt obligate să asigure protecția acestora. În caz contrar, riscați amenzi între 10.000 și 20.000 de lei.

În cazul în care analiza de risc este efectuată, dar măsurile de siguranță nu au fost implementate conform analizei, sau au fost implementate parțial, amenzile sunt între 5.000 și 10.000 de lei.

Analiza de risc se efectuează înaintea instituirii măsurilor de securitate și se revizuiește la:

  • cel puțin o dată la 3 ani
  • în cel mult 60 de zile de la producerea unui incident de securitate
  • în cel mult 60 de zile de la modificarea caracteristicilor arhitecturale, funcționale sau a obiectivului de activitate a unității

Analiza de risc se efectuează doar de către experții înscriși la Registrul Național de Risc la Securitatea Fizică.

 

Ce documente sunt necesare pentru efectuarea analizei de risc?

  • Certificatul de înregistrare a societății la ONRC
  • Actul de proprietate asupra terenului sau contractul de închiriere al spațiului/terenului
  • Proiectul sistemului tehnic de securitate
  • Schița obiectivului
  • Organigrama societății
  • O.I/R.O.F/politicile de securitate
  • Situația evenimentelor infracționale care au avut loc în ultimul an în societate
  • Asigurări de persoane/bunuri

 

 Ce costuri implică o analiză de risc?

Legislația în vigoare nu reglementează un preț fix pe care îl poate solicita un evaluator, astfel prețul poate varia în funcție de firma specializată, suprafața obiectivului, numărul de angajați pe care îi aveți și tipul de activitate.

 

În concluzie, analiza de risc reprezintă fundamentul adoptării măsurilor de securitate a obiectivelor, a bunurilor și valorilor, transpuse în planul de pază și a proiectului sistemului de alarmare. Analiza de risc depistează riscul la care organizația dumneavoastră este exspusă, iar noi venim cu soluțiile de securitate.

Pentru alte informații, cât și pentru necesitățile dumneavoastră în materie de soluții de securitate, vă stăm la dispoziție la numărul de telefon  

0268411758 sau email secretariat@dosecurity.ro, sau ne puteți vizita direct la sediu pe Str. Nicolae Titulescu nr. 2, incinta Carpatex, Brașov.